torsdag, februar 22, 2007

Snefri

Sneet inde

Når man er sneet inde og pludselig har fået en dag forærende, kan man passende bruge tiden på at forevige sin livserfaring – eller i hvert fald det af den, man kan komme i tanker om. Så her er stort og småt i usorteret rækkefølge:
  • Det er afslappende at kigge på en kat.


  • Det er afslappende at kigge ud på et snelandskab.


  • Det er afslappende at kigge på en kat, der kigger ud på et snelandskab.


  • Det er ikke hver dag, jeg kan køre på ski til købmanden.


  • Jeg kan vælge, hvad jeg vil gøre. Jeg kan ikke vælge, hvad jeg synes om at gøre.


  • Det jeg gør hver dag betyder mere end det jeg kun gør en gang imellem.


  • Jeg behøver ikke være god til alting.


  • Jeg ved lige så meget/lidt som de fleste andre.


  • Det er o.k. at bede om hjælp.


  • Mit helbred afhænger af, at jeg spiser noget ordentligt.


  • Det er vigtigt for mig at gå en lang tur hver dag, uanset hvordan vejret er.


  • Dét andre synes er sjovt, synes jeg ikke altid er sjovt – og omvendt.


  • De fleste pletter kan jeg fjerne med vand og sæbe.


  • Jeg kan løse de fleste computerproblemer ved at slukke og tænde igen.


  • Det er en god ting at have en tom hylde et sted – også i overført betydning.


  • Tiden går hurtigere, jo ældre jeg bliver.


  • Det er hul i hovedet at have dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan komme på arbejde, fordi jeg er sneet inde.
Det kan godt være, at jeg bliver nødt til at øve mig lidt mere på sidste punkt.

Opdatering kl. 21.27:
Hov - Regitzes Mads var den første til at kigge ud ad vinduet!