tirsdag, august 08, 2006

Til minde om jordbærsæsonen

Temperaturen har ikke været befordrende for blogskrivningen de sidste par måneder, og episoden burde være nedskrevet for længst. Den fandt sted, da sommeren var på sit mest rødglødende:

Ældre dame står ved kassen i supermarkedet og viser den unge kasseherre to bakker jordbær. Hun er sur.

Ældre dame: - På skiltet stod der 25 kroner for to bakker. Jeg har betalt 50!

Kasseherre: - Det er de tyske jordbær, der koster 25 for to. De dér er danske, de koster 25 kroner bakken.

Ældre dame: - Jeg kan da ikke se på dem, om de er danske eller tyske!

Kasseherre: - Det står på bakken...

Ældre dame (ser efter på en af sine bakker): - Det lægger jeg jo ikke mærke til!

Kasseherre: - Jamen, jeg kan sagtens bytte dem. Skal jeg gøre det?

Ældre dame: - Næhtak! Så nærig er jeg heller ikke!