tirsdag, december 17, 2013

Møde med julemanden og en tak til Mona


Jeg har været så heldig at vinde disse smukke, håndstrikkede vanter hos Mona Elisabeth - tusind tak! Mona strikker de dejligste ting, som man kan se på hendes blog.

Og så har jeg mødt julemanden - igen!

Da jeg var cirka fire år, boede vi i en lejlighed på Kongevejen i Virum. En juleaftensdag, mens min mor gik og forberedte maden, blev min far sendt ned i kælderrummet for at hente et glas ribsgelé og mens han var væk, ringede julemanden på døren. Han havde et stort hvidt skæg og en sæk med gaver over skulderen - og han var i det fineste julemandstøj. Han spurgte mig, om jeg havde været en artig lille pige, og det mente jeg jo nok, jeg havde, og så fik jeg en gave - jeg kan desværre ikke huske hvad. Lidt efter julemanden var gået igen, kom min far op fra kælderen med geleen, og det var da frygteligt uheldigt, at han gik glip af det fine besøg ... :-)