søndag, marts 01, 2015

Loppemarked og tur i Frederiksberg Have


I går havde vi den flotteste tåge her i Halsnæs, mens jeg var på vej til loppemarked på Carlsberg. Markedet var der nu ikke så meget ved, men da jeg alligevel var i nærheden af Frederiksberg Have, gik jeg en tur igennem og var så heldig at se 'Hejremanden' fodre fiskehejrer. Han er enestående til at omgås fuglene, som er helt trygge ved ham. Jeg holdt mig på meget lang afstand for ikke at forstyrre. Så vidt jeg kan se på nettet, har Hejremanden hver dag i 16 år fodret fiskehejrerne i Frederiksberg Have.

Den nye krimi på DR, ’Mord uden grænser’, har ikke grebet mig – det har derimod thrillerserien ’Jordskott’ på SVT1 om mandagen, som minder mig lidt om 'Twin Peaks'. Serien tager os med ind i en svensk skov, hvor der foregår foruroligende ting, og hvor børn forsvinder ...