søndag, juni 16, 2019

Oplevelser i haven ...

I går fløj der en fugl ind i stuen og gemte sig bag et gardin! Det varede kun et splitsekund, før vores kat Hannibal opdagede det og kastede sig ind i gardinet med alle fire poter og fangede fuglen. Det var lidt uhyggeligt - men gardinstangen faldt mærkeligt nok ikke ned. Sejrsstolt gik Hannibal ud af havedøren med hovedet højt og fuglen i munden.

Og vi har haft besøg af en grævling i haven. Det er fjerde gang, den kommer - ja, jeg ved selvfølgelig ikke, om det er den samme. Grævlinger er natdyr, og de kommer kun, når det er mørkt. Jeg har nogle billeder af den uden blitz, men de er ikke skarpe.

Min uægte jasmin (pibeved) Belle Etoile spang ud for få dage siden. Den købte jeg for cirka 20 år på Asserbo planteskole og valgte denne sort på grund af den fine, røde farve midt i blomsterne. Duften er fantastisk, og den er havens pryd lige nu.

Her kan man se, hvordan den står ved vores nye, stenbelagte indgang med bregner overfor. Jeg fik brolæggeren til at lave indgangen snoet for at skabe en mere organisk oplevelse af haven her mod vest.



Og som det ses, er det ikke kun os mennesker, der sætter pris på blomsterne :-)