lørdag, januar 11, 2020

Tur i Plantorama - og vores gamle kat

Selv om jeg hver morgen får næsten en times lysterapi, synes jeg, vinteren med regn og gråvejr er træls. Men det har heller ikke gjort det bedre, at jeg er rendt ind i en voldsom forkølelse.  

Vi har været på dyrehospitalet og talt med en veterinærsygeplejerske om vores 16 år gamle hunkat, der er alt for tynd.  Veterinærsygeplejersken foreslog os, at katten får en anden type mad. Jeg hældte en større portion op for lidt siden, og den blev spist på ingen tid og med stor appetit. Sikke en lettelse :-) 

   I køen på dyrehospitalet var der en ung kvinde, der kom for at spørge, om dyrehospitalet vidste, om nogen savnede en killing på cirka 12 uger. Den var bare vandret ind hos hende! Hun havde prøvet at efterlyse ejeren på Facebook, men ingen havde henvendt sig.   

   En måde at fordrive gråvejrstemningen på er at besøge Plantorama. Det er et meget stort plantecenter, som nu findes i 11 byer her i landet og har det meste af, hvad man kan ønske sig til hus og have.  Jeg ville gerne have nogle udsprungne vintergækker, erantis eller krokus. Der er altid dejligt at gå rundt og kigge på planter, men vintergækker, erantis og krokus var der ikke endnu.