tirsdag, maj 08, 2012

Mine planter inde og ude


I næste måned skal jeg opleve den blomstrende rododendronpark ved Sofiero i Skåne. Jeg har ikke været der før og glæder mig – har hørt at det skulle være et helt utroligt syn. Nu er mine pragtsnerler vokset helt op til glastaget i entree, og den første snerleblomst er sprunget ud. De store smukke blomster holder kun én dag, men erstattes hele tiden af nye. Der er rigtig gang i den - på solrige dage virker entreen som et drivhus!


Der er også fuld fart på mine små pebertræer, citrontræer og senest har jeg sået Susanne med det sorte øje. Den har jeg tænkt mig at bruge som en indendørs potteplante – det har jeg prøvet før, og den er utrolig smuk med sine fine orange blomster og lysegrønne løv.

I går var jeg i Rema1000 og købte denne store hortensia – de var på tilbud til bare 59 kroner i de smukkeste farver. Og jeg fik en flot rododendron i værtindegave i søndags.


I en stor potte udenfor har jeg sået denne type lyserøde valmuer: