tirsdag, september 17, 2013

Læseheste og hjertetræer


Gode bøger og film står mit hjerte nær, og i mange år havde jeg med litteratur at gøre i mit arbejde. De år hører nok til de bedste i mit arbejdsliv. Jeg følger flere bloggere, der skriver om bøger, og det er blandt andre Rikkes 'Paperback Castles', Birthes 'Melusines Place' - og 'Bogbrokken' af Michael Krarup, som er en utrolig flittig anmelder. Jeg hører Skønlitteratur på P1, abonnerer på nyhedsbreve fra flere forlag og følger med i Politikens boganmeldelser og -omtaler.

På torsdag skal jeg på Louisiana og høre Tom Buk-Swienty fortælle om Karen Blixens far, som han har skrevet bogen 'Kaptajn Dinesen' om. Karen Blixen havde ikke sin eventyr- og fortællelyst fra fremmede. Wilhelm Dinesens eget liv havde selv karakter af én lang, fantastisk fortælling.

Er du også en læsehest, og hvor får du inspiration til, hvad du gerne vil læse?