søndag, august 05, 2018

Regn, loppeguld og en roman ...

A t vågne op til 9 mm regn i regnmåleren var en sand lykke! Hver en millimeter er mere end velkommen efter denne sommers ekstreme tørke.

En glæde var det også at være på loppemarked og se et par røde lammeskindshjemmesko lige i mit nummer. De bor nu hos mig.

Og så vil jeg gerne anbefale en bog, jeg netop har læst: 'Violinbyggeren' af Henrik Strube. Den bygger på en sand historie. Sonny afsonede 16 års fængsel for drab, og i fængslet besluttede han sig for at bygge en violin. Et af de vanskeligste og mest sofistikerede håndværk, der findes. Uden hverken musikalske- eller håndværksmæssige forudsætninger. Vi hører om bl.a. efterforskningsmetoder, fængselsforhold og violinbygning. Det er en meget velskrevet roman, som jeg har slugt på ingen tid.