søndag, september 16, 2018

En tur i tidsmaskinen

I går var Oplevelsesgruppen på Vikingeskibsmuseet og havde en hyggelig dag - tusind tak til venner og familie.

Vi besluttede, at vores næste udflugt bliver til kunstmuseet Arken, hvor der er en udstilling af van Goghs værker med fokus på forholdet mellem kunst, menneske, natur og religion. Jeg har, siden jeg var teenager, været meget glad for hans malerier og tegninger, og i flere år havde jeg hans smukke billede Natcafé på mit ungpigeværelse. På værelset havde jeg også en sort flagermusstol, et sofabord med små, rustrøde kakler fra Panduro Hobby, en sejlgarnslampe, en briks med bredriflet fløjlsbetræk, en safaristol og et kelimtæppe. Jo, det var sådan man brugte ungpigeværelser dengang. Møblerne tog jeg med til min første lejlighed - i Lyngby - som jeg købte allerede, da jeg var 18-19 år.

Jeg kunne tænker mig, at Oplevelsesgruppen også snart besøger Rosenborg Slot, Medicinsk Museion, Glyptoteket og Søfartsmuseet i Helsingør. Måske er der nogen, der har gode ideer til, hvad vi ellers kan besøge?