tirsdag, september 04, 2018

Min have i september

Min have er stedet, hvor jeg nyder at lade op hver eneste dag! Haven er lidt vild, og det tiltrækker mange fugle, som jeg fodrer året rundt. Det er ikke en fin have i traditionel forstand, men den har mange gamle smukke buske og træer, og en del er stedsegrønt. Vi har blandt andet fem flotte rododendronbuske, to æbletræer, nøddebuske, kirsebærtræer, ribs og hyldetræer. Da vi købte stedet for 25 år siden, var her mange flere træer, men en del er væltet i storme, og andre har vi fået fældet. I øjeblikket blomstrer roser, morgenfruer, tradescantia, en lyserød snerle og mamelukærmer. Efter den ekstremt tørre og varme sommer undrer det mig, at her er så frodigt igen! Græsset er lysende grønt, og bregnerne er kommet igen efter at have været visnet helt ned i et par måneder.

I morges lagde jeg mærke til, at der var den fineste dug på blomster og blade. September har et særligt lys - det er så smukt!