søndag, december 09, 2018

Ny bog, julepynt og decemberhygge

Du kender sikkert 'Lyse nætter', den smukke sang med Alberte Winding? Jeg er ved at læse hendes selvbiografi 'Kastevind', som tryllebinder med sin poesi, med sin brug af barnets stemme og er skrevet, som lille Alberte følte, det var dengang.

De sidste dage her er brugt til et besøg på Glyptoteket og på Camilla Plums julemarked. Men det vil jeg vende tilbage til og vise lidt billeder fra.

Vi har også besøgt min fætter, som har fået en søn for få dage siden. Jeg blev utrolig rørt over at se det lille væsen. Det sker ikke så ofte, at mennesker på min alder får børn - og så i min nærmeste familie - jeg er fuldstændig solgt.

Nu er der nok ikke andre end mig og familien, der falder i svime over et billede af ham, så her er i stedet for et billede af vores Georg Jensen-julepynt, som vi har arvet efter min svigerinde Rasmine.