tirsdag, marts 19, 2019

En opfindelse til fuglefodring


Jeg fodrer fuglene lige uden for køkkenvinduet, og fuglefoderpladsen så herrens ud efter regn og storm, der knækkede mange grene. Vi har allerede nu haft den vådeste marts, siden målingerne af nedbør begyndte i 1873! Vi har fået ufattelig meget regn i de sidste par uger og har haft voldsomt blæsevej.

Så jeg gik i gang med at udtænke, hvordan vi kunne lave en ny foderplads med mere orden. Jeg bruger buske og træer til at hænge små kurve op med fuglefoder og også til de to foderautomater. Jeg fik den idé at bruge en gammel parasolfod af cement og finde et egnet træ med sidegrene, som jeg ville fælde og sætte ned i hullet. Det har vi nu fået gjort, og det ser rigtig fint ud. Man kan jo også købe stativer af metal til formålet, men jeg synes, det ser lidt for koldt ud.

Fugletræet bliver ganske vist ikke grønt, men der er masser af levende buske og træer rundt omkring.