onsdag, marts 13, 2019

Hvor heldig kan man være?

Jeg ville ud og gå en lang tur og blev sat af midt inde i byen, hvor der er godt fem kilometer hjem. Min hjertenskær skulle til Røde Kors' genbrug og aflevere et gulvtæppe. Jeg kiggede lige ind, for man kan jo aldrig vide. Og tænk, jeg blev overvældet over at finde både en Blæst regnfrakke og en Bitte Kai Rand dunjakke. Hver ting kostede 40 kroner. Sådan en regnfrakke koster i omegnen af 3.000 kroner fra ny, og den ser fuldstændig ubrugt ud. Det er lidt svært at se farve og mønster på billedet, men den er dyb koksgrå med små lysende prikker.

Jeg kan slet ikke undvære en god regnfrakke - især ikke efter at have opdaget det norske firma Blæst. De har det lækreste regntøj, som med en lun jakke eller sweater under kan bruges også om vinteren. Jeg har tre andre regnfrakker fra Blæst - en grøn, en gul og en rød. De er uopslidelige og med de fineste detaljer. Er 100% vandtætte, vindtætte og åndbare - forede og med tapede sømme. Hætten kan tages af, og frakken har sidelommer plus en inderlomme med lynlås. Der er reflekser, så jeg roligt kan gå ture her, hvor der ikke er gadelygter.