onsdag, maj 29, 2019

Haveglæde, ny bog og loppefund

Jeg elsker loppemarkeder. Cirka en gang om ugen tager jeg til et par markeder og kigger, hvis vejret er til det. Der er blandt andet billige bøger, tøj og smykker. Jeg køber så godt som aldrig ting til hjemmet, selv om man kan finde mange fine ting.

Det eneste, jeg må huske for at få plads til 'nyt', er ind imellem at gå alt igennem og kassere, hvad jeg ikke bruger længere. Det gør jeg med nogle måneders mellemrum, og alt havner til genbrug igen.

Den fine strikkede sweater i uld er engelsk og fra Lorry Marshall. Den har jeg brugt hver dag i den sidste uge :-)

Jeg er ved at læse en spændende, ny bog af Jens Jørgensen: 'Et kongeligt eventyr - en biografisk fortælling om H.C. Andersens oprindelse'. I mange år har jeg læst alt, hvad jeg kunnet finde, om og af H.C. Andersen.

Og så vil jeg lige vise to ting i haven, som glæder mig usigeligt i øjeblikket. Min røde rododendron har 50 blomster efter i 25 år kun have haft ganske få. Og min Clematis Miss Batemann blomstrer og har et væld af knopper. Den er fem år gammel, men har aldrig blomstret før.