søndag, oktober 10, 2021

Haven i oktober

Haven er virkelig kommet i efterårsstemning. Der er mange fine bær og smukke farver, men kun nogle få roser, morgenfruer, hjulkroner og tallerkensmækkere tilbage - og en hortensia der siger tak for i år. Det kønneste, jeg kunne finde, var disse nedslag i en ellers mest gul og grøn have. Heldigvis har vi mange stedsegørnne buske og træer, og haven bliver af den grund aldrig bar om vinteren. Her er et utal af æbler nu - cox orange og pigeon - og nødder, som jeg lader de mange egern spise ...

Lidt af mine oplevelser i den sidste uge:

Oplæsning og vandring med forfatteren Lilian Munk Rösing. Bevægelse og oplæsning kombineres under åben himmel ved særlige litteraturvandringer som en del af Faglitterær Festival, og omdrejningspunktet her var Lilian Munk Rösings essay 'Kaplevej 97' (fra 2021), om et rækkehus i Virum, der har en særlig betydning for hende.  

Fandt et billede af min gamle folkeskoleklasse på Facebook i en gruppe fra min barndoms land, jeg er med i. Det var et hyggeligt pingpong med klassekammerter fra 1. klasse.  

Nyder at se serien serien med Anne og Anders på DR1 - sidst var det fra Sverige, hvor vi blandt andet så Ingmar Bergmans hjem på Fårö. 

Lang travetur i Gilleleje og frokost på Bistro 3.  Købt en lang regnfrakke hos Outdoor and more. Et fantastisk sted på en gård langt ude på landet ...

Min fars 99-års fødselsdag  - han døde dog for 12 år siden.