mandag, marts 08, 2010

Kemisk krigsførelse

Påskeliljer
Nu stikker jeg hånden i en hvepserede, men jeg er frygtløs. Sagen er, at jeg ikke er vild med parfume.

Jeg kører en del i elevator, fordi jeg arbejder i et hus med store afstande mellem afdelingerne. Jævnligt er jeg ude for, at jeg nærmets bliver slået bagover af parfumelugt, og nogle gange genkender jeg med det samme ophavsmanden. Jeg gad vide om folk bliver immune over for den duft, de selv bruger.

Mange mennesker bliver decideret syge af lugten fra parfume, og allergikere kan jo ikke bare gå et andet sted hen. Jeg har fået en pæn, borgerlig opdragelse, så jeg lider i stilhed. Jeg er heller ikke besvimet endnu, men jeg er tit blevet dårlig og har selv forladt lokalet. Det er ikke den moderate brug at parfume, jeg er ude efter. Men nogle kvinder pøser så meget på, at der står en uigennemtrængelig em om dem i flere meters omkreds, og man kan undre sig over, at de ikke selv går i brædderne. Jeg kommer heller aldrig til at forstå, hvorfor parfume gør nogle mænd bløde i knæene, men sådan ved jeg, det er.

Ikke et ord om 8. marts :-)