fredag, juni 12, 2020

Et par spørgsmål om haven

Al den regn vi har fået i den sidste uge har fået alt til vokse med lynets hast.  Jeg kan ikke følge med, men tager et par timer hver dag med lugning og beskæring. Vores vilde kaprifolier er gået helt amok og klatrer op i alt, hvad de kan få fat i. De er jo ganske kønne, men skal helst ikke fylde hele haven :-)

Se hvad jeg har fundet! Noget af et dyrekranium. Er der nogen, der kan fortælle mig hvilket dyr, det er fra? Det måler 10 centimeter. 

Og så vil jeg høre, om der er nogen, der har et godt råd mod stråleplet på mine roser? Det ser jo skrækkeligt ud, og jeg forsøger at fjerne alle angrebne blade.  

Her er lidt nye billeder fra haven, som er min store glæde og stedet, jeg kobler af - selv om den er temmelig vild :-)      

Rødklokkebusk, hyld,   klatrerose, rododendron, kaprifolium. Og mig midt i kaos :-)