tirsdag, juni 09, 2020

Noget af det bedste

Noget af det bedste, jeg ved, er at gå lange ture i naturen. Jeg kan blive helt ekstatisk over at se nogle smukke gamle træer som fx disse rødel.  Se bare barken! Den ligner næsten barken på det træ, man får kork fra. Og ud over synet på sådan en travetur, er der lydene og lugten. Her gik vi ad Chr. Winthers Sti i Holte til Vaserne i Birkerød. Vi har gerne mad med hjemmefra på vores vandreture.  

Noget andet, jeg nyder, er gode film, serier og bøger - ja, og havearbejde. I øjeblikket ser vi spændingsserien 'Hamilton' med norske Jakob Oftebro - og 'Krigsdøtre', som er en dansk serie om piger født under 2. verdenskrig. Man følger deres liv op gennem 50'erne, 60'erne og 70'erne.  

Og så har vi netop fået genstartet vores oplevelsesgruppe efter min sygdom og coronapausen. I næste uge skal vi på Frilandsmuseet. Det glæder jeg mig meget til.