mandag, april 19, 2021

Hvad hedder denne plante?

Vi har været en tur i Helsingør i weekenden og havde nogle skønne timer, hvor vi travede rundt i byen og også rundt om Kronborg - i alt godt seks kilometer. Solen skinnede en del af tiden, og der var så smukt ved Kronborg. Mange stod og fiskede i Øresund - andre sad bare og nød solen.

På det grønne område mellem Kronborg og Øresund fandt jeg flere sommerfugle, blandt andet nældens takvinge, og mange af disse hvide blomster med humlebier. Men hvad hedder denne smukke plante? Den er 40 eller 50 centimeter høj.

Jeg lagde mærke til, at der var flere skilte med reklamer for en ny udstilling på Kronborg: Kongerækken af Jim Lyngvild og Poul Grinder-Hansen. Den glæder jeg mig til at se, når vi igen kan besøge museer. Jeg så Jim Lyngvilds flotte udstilling Mød vikingerne på Nationalmuseet for et par år siden.