onsdag, april 07, 2021

Drama i haven

I morges havde vi besøg af to fasaner. Det er sjovt at se, når hanfasanen kommer med en hun og siger sine mærkelige skrattende lyde. Jeg var meget nervøs for, om vores kat Hannibal ville gøre dem noget, måske jagte dem. Men heldigvis kiggede han bare nysgerrigt på.
Mandag havde vi den vildeste snestorm, og hele haven blev dækket af sne, som dog heldigvis hurtigt smeltede igen.
Denne fine mus så jeg ude i haven. Det gjorde Hannibal også. Musen forsøgte at undslippe ved at kravle højt op i en busk - men ak, nu er den desværre i Hanibals mave.
Jeg er i gang med en stiklingeproduktion til Ellen. Hun har givet mig et par smukke mamelukærmebuske, og jeg har lovet hende at par sommerfuglebuske. Mamelukærmebuskene ser dog nærmest døde ud efter vinteren. Jeg håber, de kan nå at skyde ...