onsdag, april 21, 2021

Min lykke er gjort

Jeg har downloadet en app, der skal hjælpe mig til at bestemme plantenavne. Det er Google Lens, som Ellen har anbefalet mig at bruge. Jeg er fuldstændig overbevist - den er virkelig en gave, og jeg har prøvet den på blomsterne i haven, og jeg har haft den med på mine sidste vandreture. Og også brugt den på billeder i mit arkiv af for eksempel sommerfugle og min første bil, jeg købte brugt i New York, en Buick.

Google Lens er kort fortalt en mulighed for at bruge telefonens kamera til at identificere de ting, steder og objekter, man ser gennem telefonens kamera. Det kan være alt - fx blomster, bøger, træsorter, malerier og hunderacer.

Erik Hulegaard har et spændende blogindlæg om stillesteder - steder vi søger hen for at finde stilheden. Jeg søger ofte ud i naturen for at finde stilheden. Jeg holder meget af at gå og kigge på vilde planter, sommerfugle, svampe og hvad jeg ellers ser. Det er et stillested for mig lige som liggestolen hjemme i haven - hvis ikke en af naboerne er ved at fliskværne eller fælde træer :-)

Herover er det almindelig mahonie, fortæller Google Lens, og nedenunder en kejserkåbe.