lørdag, juni 26, 2021

Haven lige nu

Havens pryd lige nu er den uægte jasmin (pibeved) ’Belle Etoile’. Den dufter helt fantastisk, hvad vi nyder godt af i disse dage, hvor dørene står åbne! Jeg købte den for cirka 22 år siden på Asserbo planteskole og valgte denne sort på grund af den fine, røde farve midt i blomsterne.  

Og som det ses, er det ikke kun os mennesker, der sætter pris på blomsterne :-)  

Vi har igen haft besøg af en grævling i haven. Det er vist sjette gang, den kommer - ja, jeg ved selvfølgelig ikke, om det er den samme. Grævlinger er natdyr, og de kommer kun, når det er mørkt. Jeg har flere billeder af den - men de er ikke vellykkede.

Her kan man se, hvordan den uægte jasmin står ved vores nye, stenbelagte indgang med bregner overfor. Jeg fik brolæggeren til at lave indgangen snoet for at skabe en mere organisk oplevelse af haven her mod vest.

 
Og ellers er haven bare så smuk lige nu. Her står jeg mellem hvide og rosa roser.