tirsdag, marts 20, 2012

Forårskuller

Forår
Selv om det sker hvert år, bliver vi overrumplet og euforiske hver eneste gang, foråret melder sin ankomst. Vi bliver forelsket igen, vi taler uden at tænke og siger ja til ting, vi ellers plejer at afvise på stedet. Det er altid sværere at sige nej, når alt omkring os er en bekræftelse på livskraft, uendelig rigdom og ren og skær skønhed. Jeg tager mig selv i at føle mig flere år yngre og et par kilo lettere uden at have gjort noget som helst for det. Jeg får lyst til nye, sunde vaner, til at tømme fryseren for vintermad og fylde køkkenet med frisk frugt og grønt, rydde op i skabe og skuffer, skille mig af med gammelt tøj og vise nye sider af mig selv.

Foråret inspirerer os til at tro på, at vi kan forandre os, vi får øjnene op for nye ideer, bekendtskaber og perspektiver. Foråret får mig til at sætte ekstra pris på de andre årstider, der gør foråret så enestående. Uden vinteren ville foråret aldrig blive det samme. Så skidt med, at DMI også lover lidt regn ...