fredag, marts 23, 2012

Mælkebøtter eller ej ...


Det milde vejr har lokket mig til at begynde at arbejde i haven, og da jeg fik mulighed for at teste en mælkebøttefjerner, gik jeg straks i gang. Den er 1 meter høj og snydenem at bruge. Man sætter de tre tænder ned over mælkebøtten, træder på pedalen, og så er mælkebøtten oppe - tænderne griber sammen og får hele roden med op. Jeg har et par andre mælkebøttejern, og det eneste man måske kan sige denne model på, er at den fylder en del i redskabsskuret. På den anden side er det befriende, at man ikke behøver at bukke sig ned til jorden hver gang, man hiver en mælkebøtte op. Det er firmaet Fiskars, der laver denne model, som nok skal blive flittigt brugt i min have, selv om jeg egentlig holder meget af mælkebøtter – jeg vil bare selv bestemme, hvor de står ;-)