fredag, juli 26, 2013

En tur i tidsmaskinen


En gammel bænk af granit, en have som ligner en urskov og et hus, man knapt kan se - det er, hvad der er tilbage af min mormors fødehjem i Jullerup, hvor hendes far var stationsforstander. "Jullerup" står der stadig på det gule murstenshus og angivelsen af mil til Bogense og Odense. En mil er en længdeenhed på 7.532,48 m. Min blogven Farmer var så sød at vise mig stedet. I Jullerup kan man købe et dejligt hus for bare 125.000 kroner, fik jeg at vide.

Køreturen fra motorvejen var ubeskrivelig smuk med mange gamle bindingsværkshuse, stokroser og bølgende kornmarker.




Og sådan så stationsbygningen ud tidligere:


Det kunne have været min oldefar, der sad her, men desværre er han ikke med på billedet. Han døde juleaften 1901 fra fem børn, hvoraf de to var ganske små.