onsdag, september 16, 2020

Gurre og en anbefaling

Hvis du lige som jeg elsker at gå lange ture, så har jeg et tip til et sted, hvor man kan finde inspiration. En af mine venner fortalte om Frie fodspor, en blog med forslag til vandreture i Danmark og i udlandet. Der er også forslag til pakkeliste. Flere af turene kender jeg fx turen rundt om Lyngby sø.

Der er flere ture, jeg gerne vil prøve, bl.a. en vandrerute på opdagelse i Arboretet og Folehaveskoven på 6,7 km og en tur rundt om Gurre Sø på 9,2. Jeg vil også gerne opleve den måske 2.000 år gamle Kongeegen, der står i Jægerspris.

Billederne her er fra vores tur i Gurre, hvor vi gerne ville se den gamle slotsruin. Vi gik i Gurre Vang og kiggede ud over Gurre Sø. Det er et smukt område, som jeg ikke havde set før. Vi har tit kaffe og hjemmebag med fx blåbærmuffins med nødder. 'Walk and talk' er et rigtig godt koncept ...