fredag, januar 29, 2021

Sommer i haven

Jeg længes efter foråret, og det hjælper altid at kigge på billeder af haven, hvor det hele blomstrer. Vi har ikke en fin have - det er en have fra 1963 med flere store rododendronbuske, roser og æbletræer. Jeg har selv blandt andet plantet sommerfuglebuske og uægte jasmin Belle etoile - og hvert forår sår jeg sommerblomster i store plantekasser ved terrassen. Vi har fået ryddet en lang række grantræer, så der skal findes nogle smukke buske til at lukke et par huller.

I efteråret såede jeg frø af vilde planter og er meget spændt på, om der vokser en blomstereng op. Vi har alt for få sommerfugle og andre insekter, og det er et vigtigt projekt for mig at forsøge at tiltrække mange flere arter.

Jeg glæder mig til havesæsonen og til en masse havearbejde.