søndag, marts 28, 2021

Fotobøger

Bella blev døbt i går og strålede af glæde. Vi var inviteret med hjem til fejring, og Bella havde lagt de fire fotobøger frem, jeg har lavet til hende gennem årene. Jeg er glad, fordi hun påskønner dem, og bøgerne blev sendt rundt, så alle kunne se.

Det er sjovt at lave fotobøger - jeg er blevet grebet af det. Jeg har blandt andet brugt det til at lære Bella om haven, om navne på dyr, planter og om at så. Det gik hun en overgang op i med liv og sjæl, og vi brugte flere dage på at så i små spirekasser. Hun fik også urtepotter med hjem med planter, hun selv skulle passe. En af dem blev sat i et drivhus og blev kæmpestor.

Jeg har også i en af fotobøgerne vist hende slægten og fortalt lidt om oldeforældre og et par led længere tilbage. I flere af bøgerne viser jeg billeder fra vores fælles udflugter til blandt andet Frilandsmuseet, Louisiana, Søfartsmuseet, Zoologisk Have og Tivoli. I går gav jeg hende en USB-nøgle med alle de 6.100 billeder, jeg har taget af hende gennem årene.   Den første fotobog fik hun, da hun var 5 år.    Nu kunne det være sjovt at lave en ny bog om hendes dåb og konfirmation.