lørdag, marts 06, 2021

Genbrugsrunde, fotografering - og rotter

Jeg er virkelig lettet over, at de fleste butikker har kunnet åbne igen. Min genbrugsdille  har længe trængt til at blive luftet, og det er den blevet et par gange i denne uge. I går var vi i Hillerød, som ud over smuk natur i slotsparken og ved slotssøen har mindst fem gode genbrugsbutikker. Og i Hillerød kan jeg få luftet en anden hobby - at fotografere fugle.

Genbrugsrunden gav en lædertaske af mærket I Medici og kan ses her nederst.

Vores nabo har fået rotter! Jeg troede i første omgang ikke mine egne ører, for der har aldrig været rotter her før. Men han havde set en rotte sidde og mæske sig med fuglefrø på sit fuglefoderbræt. Og en sæk med fuglefrø i skuret havde rotten også fundet. Men nu har der været besøg af en rottefænger, som er kommet med gode råd og har sat en rottekasse op. Jeg fodrer jo kun fugle i små kurve oppe i træerne og håber virkelig, at jeg kan blive ved med det. At kigge på fugle er min helt store hobby, og i de sidste par dage har vi haft besøg af dompap, stillids, gråsisken, kernebider og stær.
Og her er mit nye genbrugsfund ...