mandag, november 09, 2020

Mos, blade og bøger

Der har heldigvis ikke været flere lyde under gulvet. Men vi har været nervøse for, om gulvet skulle brækkes op for at finde et skadedyr. 

Jeg brugte noget af søndagen på at rive blade sammen - egentlig ved jeg ikke, om man hellere burde lade dem ligge. Græsplænen er fyldt med mos nu, og det gør man vel ikke noget ved på denne tid af året? Men det var så smukt at se på alle dråberne, som vist må være dug.

I mange år arbejdede jeg med litteraturen på radioens P1 og har derfor også besøgt Bogforum mange gange. I år er Bogforum jo desværre aflyst på grund af coronasituationen. I stedet for sendte DR2 i går 12 timers live bogfjernsyn fra Det Kongelige Bibliotek i København. Det var spændende, og jeg var blandt andet optaget af et langt indslag med forfatteren Katrine Engberg. Det handlede om, hvordan hun researcher inden - og imens - hun skriver en bog. Jeg så med en del af de mange timer.
Tallerkensmækkeren herunder er en af de få blomster, jeg stadig har i haven. Den dukkede pludselig op sidst i september og har vokset sig mange, mange meter lang og er fyldt med blomster.