søndag, december 27, 2020

Mit 2020

Mit 2020 har været med mange gode oplevelser - men også triste.  

Og så kom coronaen jo og vendte alt på hovedet for os alle - endda to gange! Lad os håbe, at vaccinen vil få skovlen under denne uhyggelige sygdom. Efter det sværeste år i Danmark siden Anden Verdenskrig begynder der er være lys for enden af tunnelen, som statministeren sagde på et pressemøde.

Min folkeskoleklasse skulle have holdt fest igen, men den blev aflyst på grund af coronaen.  

I løbet af året har jeg haft nogle hjertevarmende oplevelser sammen med Bella. Vi har blandt meget andet været i biografen sammen - i disse dage snakker vi sammen på facetime. 

Vi har flere gange i år været på besøg i Skåne hos vores svensk-engelske familie. De har også været her.  

Vi har været på udflugter med vores oplevelsesgruppe og har blandt andet været på Frilandsmuseet, Frederiksborg Slot og i Dyrehaven. 

Jeg har læst nogle uforglemmelige bøger blandt andet 'Dandy' af Jan Guillou. 

Andelsgaarde har købt en faldefærdig gård her og skabt et helt nyt liv, som jeg nyder at følge.  Vi har fået en vejbod med økologiske grøntsager i sommerhalvåret. 

Vi har mistet vores lille hunkat, som blev 16½ år.

Vi har fået nyt tag på huset og har fået fældet en lang række meget store graner. Nu er der lyst mod øst, så vi kan se solen stå op. 

Jeg har mistet en veninde, jeg har kendt fra vi var teenagere. Vi gik på husholdningsskole sammen i tidernes morgen.

I går aftes sad jeg og så 'Året der gik' på DR 1 og fik genopfrisket alt det, jeg helt havde glemt var sket, fordi der har været så utroligt meget fokus, ikke bare på pandemien, men også på, hvad der foregik i USA. Nu sker der forhåbentlig snart noget helt andet på den politiske front med Biden som præsident, selv om hans forgænger har formået at skabe en splid i befolkningen, som også har smittet af på resten af verden. Men interviewet med den tidligere ambassadør i Danmark Rufus Gifford gav håb for fremtiden, selv om han var realistisk nok til ikke at tro på, at det sker med et trylleslag.

Under alle omstændigheder kan det ikke undgå at blive bedre.