tirsdag, december 01, 2020

Mit sporskifte - og Hornbækhus

Da jeg var teenager, var jeg meget interesseret i boligindretning og drømte om at blive indretningsarkitekt. Det blev jeg ikke, men blev i stedet for lydtekniker i Danmarks Radio. Det har jeg aldrig fortrudt! Indretningsarkitekt havde formentlig været et  brødløst fag.  

Boligindretning er ikke noget, jeg går så meget op i mere, men ind imellem bliver jeg grebet, når jeg ser noget særligt som for eksempel på Hornbækhus.

Da jeg læste, at manden bag Tiger-butikkerne havde købt hotellet Hornbækhus, og at det nu er åbnet i en helt ny stil, kunne det ikke gå hurtigt nok med et besøg. Vi har flere gange været til kaffe og kage, og jeg er helt solgt. Indretningen er utrolig smuk. Det er Lennart Lajboschitz' kone Sus, der har stået for forvandlingen. Hun har blandt andet opkøbt gamle møbler og fået dem ombetrukket med skønne stoffer, og hun har købt et hav af blomsterbilleder, lækre tapeter, gamle figurer, skabe og kelim-gulvtæpper.

Der var tændt op i pejsestuen, da vi kom i dag - og der er iøvrigt adskillige smukke dagligstuer.  Prøv også at se, hvad man kan opleve på Hornbækhus af spændende aktiviteter