søndag, februar 21, 2021

Vaccination og havelykke

I går fik jeg besked i min e-boks om, at jeg kunne bestille en tid til vaccination mod covid-19. Det var en overraskelse, men derefter fulgte et kaos først med at vente i kø i 45 minutter for derefter at blive lukket ind, hvor man kan se hvilke steder, man kan blive vaccineret - og hvornår. Stort set alt var allerede optaget. Men jeg kunne få to tider i Næstved. Jeg bor ved Liseleje i Halsnæs, og der er langt til Sydsjælland. Men sådan bliver det, og jeg vil være lettet den dag, det er overstået, og jeg har fået begge mine skud med Pfizer-BioNtech-vaccinen.

I dag har vi 10 graders varme, og jeg har endelig været i haven igen. Sikke en lykke 🤍 Jeg er meget glad for den form for motion, som havearbejde giver - og for at være ude og opleve naturen.

Vi går jo tur hver dag i denne tid, hvor meget er lukket ned, og i går var det i den smukke Frederiksborg Slotspark og rundt om Slotssøen. Café Havehuset har åbent igen for takeaway, så man kan få sig en kop kaffe og lidt at spise til sin travetur.