mandag, juni 21, 2010

Jeg føler mig magtesløs

Valmuer
Egentlig vil jeg helst skrive om mine valmuer, men da vi gik tur ved højene i Melby, kom alle de cirka 100 får løbende og brægende os i møde - de havde ingen vand, igen! Jeg ringede straks til forpagteren, som lovede at give sine dyr vand i dag. Jeg føler mig magtesløs - jeg kan jo ikke se til hans får hver dag. Men om to timer er jeg derhenne igen ...

Den 26. maj læste jeg om forpagteren i Frederiksborg Amts Avis. Han var blevet anmeldt for vanrøgt af sine dyr.

Update klokken 19:
dyrene havde heller ikke vand klokken 18. Jeg fatter ikke, at kirken vil forpagte sine jorder ud til en, der ikke tager sig af sine dyr. Nu har jeg politianmeldt forpagteren, og den lokale afdeling af Dyrenes Beskyttelse tager affære senest i morgen.

Får uden vand