mandag, juli 12, 2010

Det væsentlige

Arresødal
For noget tid siden trak jeg et tarotkort på stjerneportalen:

’Læg fortiden bag dig. Husk, at livet er en stor forandring, og at dagen i dag er den første dag i resten af dit liv. Koncentrer dig om det væsentlige og få det bedst mulige ud af fremtiden!’

Tarotkort er ikke noget, jeg ellers gør i, og det var mest for sjovs skyld, jeg prøvede. Men nu har det ligget i baghovedet en rum tid, og tarotkort eller ej: budskabet er jo sandt i al sin enkelhed, og nu gør jeg det, jeg længe har taget tilløb til. Jeg har besluttet mig til at holde op med at arbejde og koncentrere mig om det væsentlige, og når jeg har brugt min ferie, behøver jeg ikke længere glæde mig til den næste.

Jeg er sikker på, at Sofus og Miss Mis synes, det er en god beslutning.