søndag, december 20, 2009

At glo ud ad vinduet

Fuglefodring
I går lå jeg på lur for at vise jer mine smukke kvækerfinker. Det kom der ikke én eneste kvækerfinke ud af, derimod flere halemejser, bogfinker og grønirisk - plus tyrkerduer og flagspætter. Men de skal være meget velkomne alle sammen. Det er en halemejse, der sidder helt til venstre på foderbrættet.

En stor del af dagen sad jeg og sorterede nogle af min fars store bunker af billeder og papirer fra gamle dage - min farfars karakterer i skolen, hans pas og vielsesattest og en masse andet. Også min mors sirligt gemte billeder fra hendes ungdom og dagbøger, som det giver et stik i hjertet at læse i. Jeg tror faktisk at jeg vil gemme det hele væk og vente nogle år med at tage det frem - for det er næsten ikke til at bære.

Så er det nu bedre bare at kigge ud ad vinduet ...

Rådyr