lørdag, august 28, 2010

Jeg samler på oplevelser

Hjertetræ
Et af de smukkeste træer i vores have er hjertetræet. Bladene er hjerteformede, og om efteråret får de en helt utroligt farve, lysende rødgul. Før vi købte vores hus, anede jeg ikke, der var noget, der hedder hjertetræ. Hvis man kan have to yndlingstræer, er mine birketræ og hjertetræ. Træer udsender en ganske særlig ro.

På Frederiksborg Slot i Hillerød kan man i hele september se en enestående samling af broderede duge fra 1600-tallet. I hundredvis af timer har fyrstelige og adelige kvinder på slotte og herregårde siddet bøjet over det minutiøse håndarbejde. Den udstilling vil jeg meget gerne se!

Og så er der jo Hillerød Kræmmermarked fra på torsdag og ugen ud - tidligere var jeg altid med, men der er gået lidt rigeligt gøgl i den efter min smag.

Ha' en rigtig god weekend! Vi har planer om at se den nye film 'Hævnen' af Susanne Bier en af de næste dage.

Udstilling