torsdag, august 12, 2010

Om at få et nyt navn

Navne
I tidernes morgen blev jeg udstyret med tre navne, som blev til fire, da jeg blev gift. Jeg er altid blevet kaldt ved en forkortelse af mit andet fornavn, og når jeg for eksempel er hos lægen, og der højt og tydeligt bliver råbt 'Inger', reagerer jeg ikke. Det skal lige trænge ind, at det faktisk er mig, der bliver kaldt på. 'Inger' har også fået et utal af breve fra offentlige myndigheder, breve som viste sig at være til mig.

Nu har jeg fået lyst til at afkorte mit håbløst lange navn og nøjes med to. Men hvad det giver af arbejde, kan jeg slet ikke overskue, når man skal underrette forsikringsselskab, banker, forsyningsselskaber osv., osv.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan man slipper lettest om ved det? Det er jo blevet så moderne at skifte navn fx via en numerolog.