mandag, maj 31, 2010

Kan anbefales!

Lysegrønt
Jeg er Peter Bastian-fan. Og nu ser jeg, at man kan høre ni foredrag med ham på nettet, og de kan også podcastes. 'Mands minde', hedder serien, og jeg har hørt det første foredrag, hvor han tager afsæt i Grundtvig og i sit eget liv, men foredraget kommer til at handle om alt muligt andet: at være skabsmystiker, filosof, hvordan vi takler vores liv, om taknemmelighed, og hvad livet handler om, at leve i en boble. Wow, siger jeg bare, og indstil dig på, at ørerne skal stå på stilke! Det går over stok og sten, men er enestående spændende. Et vellykket liv er et liv med lykke, siger han blandt andet, mens publikum griner, fordi han er noget så sjældent som selvironisk og underholdende. Noget der greb mig særligt, var hans forklaring af alt det 'fnidder', vi propper ind i vores liv.

Mere om Peter Bastian her.

Peter Bastian
Foto: Morten Jerichau