torsdag, maj 06, 2010

Plante smil og plante solskin

Rododendron
Jeg har noget med klematis, hortensia og rododendron - jeg synes, de er utroligt smukke. Vi har fem rododendronplanter i vores have og også om vinteren er de kønne på grund af deres blanke, stedsegrønne blade.

I øjeblikket har jeg citronkerner til spiring i en urtepotte, og jeg venter spændt på, hvornår der kommer grønne spirer op af jorden. Jeg har haft mange citrontræer, jeg selv har drevet frem - det største blev over to meter højt og måtte til sidst ryge ud, fordi det blev for stort. Engang havde jeg en bananpalme i stuen, og flot var den, men det er ikke just en stueplante. Når man taler om planter som terapi, synes jeg det er helt sandt - det giver en utrolig ro at passe planter både ude og inde.

Har du nogle yndlingsplanter, eller har du sjove historier om sære planter, du har dyrket?

Rododendron