mandag, maj 09, 2011

Sorrig og glæde


Blodets bånd er stærkt – alligevel bryder hver 10. dansker kontakten med et nært familiemedlem. Det læste jeg i Frederiksborg Amts Avis for et stykke tid siden. En Rambøll-undersøgelse konkluderede, at 10 procent af os danskere har brudt med en forælder, en bror, en søster eller med et voksent barn. Og mændene er åbenbart mere definitive, for det gælder for hele 12 procent af mændene. Vi er blevet mere individualistiske og smider relationer væk, som vi ikke kan bruge. Oftest er det de voksne børn, der bryder med deres forældre og sjældent omvendt.

Jeg er selv i den situation, at jeg ikke ser min søn. Men man lærer at kompensere og at knytte sig til venners familie – livet skal gå videre, og det gælder om at finde alt det, der giver os glæde. Heldigvis ser jeg mit barnebarn Isabella.

Herunder er det min søn, der intet vil have med familien at gøre. Som barn var han en glad og udadvendt dreng, der var vild med dyr ...