fredag, maj 02, 2008

Jeg rev et blad ud af min dagbog ...

Forårsmorgentågesol

Dagen begyndte med den smukkeste tåge her ved Frederiksværk. Billedet er taget klokken 6.15, hvor vi havde været oppe i halvanden time. Jeg havde lagt en fridag i dag - det tror jeg, de fleste har gjort - men Monsieur havde ikke muligheden.

Efter morgenmaden og oprydning, lidt tøjreparation og morgenringningen til min far, havde jeg hyggetid ved computeren og kontakt til bl.a. Malaysia og Den Lysegrønne. Ved 9-tiden cyklede jeg ind til Frederiksværk for at gå på posthuset, dumpede på vejen ind omkring ’Brugten’ og faldt for et par gummistøvler (støvletter) med masser af mønster à la Gudrun Sjödén. Jeg var på jagt efter en sommervindjakke og fandt én i sort, som var præcis det, jeg havde set for mit indre øje hjemmefra. I tasken havnede også den nyudgivne 'La Boheme' med Anna Netrebko og Rolando Villazón.

Gummistøvletterne

Lige efter middag tog Miss Mis og jeg os en lur i solen, og så kaldte græsslåningen, som jeg ellers nyder, men i dag var græsset så højt, at det var et hårdere job, end det plejer at være. Så tilbage til flugtstolen igen og aviserne.

Monsieur kom hjem for lidt siden, og vi har spist en sen frokost eller tidlig middag, hvad man nu vil kalde det, bestående af chopsuey med brune ris, letdampede porrer, broccoli og sukkerærter og lidt spæde spinatblade med dressing af olivenolie, hvidvinseddike og hvidløg. Hertil et glas god rødvin. Døren står åben ude til haven, og om lidt ringer jeg og spørger, om min far har haft en god dag. Og så skal der lægges planer, for på søndag skal vi have gæster, og jeg skal finde på en lækker frokostret, vi kan servere - forslag modtages med taknemmelighed.

Hvordan er din dag gået?