fredag, maj 16, 2008

Sommermorgen

Sommermorgen

Sådan en skøn sommermorgen må det være i orden at tænke på dufte. Hjemme i min stue står der en aromalampe, som jeg bruger flittigt. Jeg elsker appelsinaromadråberne, når de står og fordamper og tryller en let stemning frem. Og jeg holder også meget af velduftende dråber på kroppen.

Vidste du, at lugtesansen har direkte adgang til det limbiske system i vores hjerne - altså den ældste del, som også huser følelser og hukommelse? Derfor er dufte så effektive til at vække minder til live. Dufte kan også bruges afstressende og stimulerende - eller hvad mener du om lugten i tandlægens venteværelse? Gys, ikke sandt? Og så er det jo, at man kan overveje, om vi køber ind med næsen.

I gratisbladet Linum, der udgives af Danæg, fandt jeg en inspirerende artikel, der lige satte tankerne i gang.

Jeg ønsker jer en dejlig dag derude med masser af gode dufte.