lørdag, september 06, 2008

At være på

Isabella Miehe-Renard: PåI min turban er der netop landet en ny bog, der udkom i går: Isabella Miehe-Renards 'På'. Nu har jeg jo ikke nået at læse den, men den handler om hendes liv og hendes depressioner, om at være mediedarlig og at have et hektisk liv med smøger og kaffe - og om et vanskeligt kærlighedsliv, lykkepiller, indlæggelser og selvmordsforsøg. Skyggesiderne kan være voldsomme, og jeg har på fornemmelsen, at der er mange guldkorn at finde i denne bog.

Fra forordet:

»Fra første dag på skærmen har jeg følt en indre ild. Et meget voldsomt drive. Jeg har elsket og hadet mediets eksamenssituation. Alle kan se, om du dumper eller består, og i morgen kan alle eller ingen lide dig. Med årene blev angsten for fiasko min benzin.«

Jeg glæder mig til at læse den.