mandag, september 08, 2008

Nattens oplevelser

Drømme er noget sjovt noget. I nat var jeg pludselig igen en stor skolepige og sammen med min klassekammerat Mette, som var en helt ekstremt høj pige. Hun gik altid i et par ufikse, brune, flade snøresko i en kæmpe størrelse. Jeg fik en varmt kontakt med hende i drømmen, som jeg slet ikke havde, da vi var børn. Det var en dejlig følelse, især fordi hun døde, da vi var unge og stadig gik i skole - drømmen blev en slags forsoning med hende.

I nattens drømme dukkede også nummerpladen op på min forældres første bil, en Ford Anglia, der hed AH 20.218 - og min mormors telefonnumer, som jeg ikke har skrænket en tanke i masser af år. Hendes telefonnummer var 846635. Tænk hvad vi alle har lagret inde i hjernekisten af unødvendige informationer.

Hvad drømte du i nat?