tirsdag, oktober 28, 2008

Læs denne bog ...

I går lå der en spændende bog til mig på biblioteket, som jeg har bestilt for flere måneder siden. Vores eget bibliotek har skaffet den fra Statsbiblioteket, og det er mig ubegribeligt, at ikke alle biblioteker har bogen i 25 eksemplarer. Da Lotte skrev om bogen i juli, var jeg hooked med det samme.

Dit liv i dine hænder er skrevet af engelske Jane Plant. Hun er professor i geokemi og tidligere kræftramt, men har via sin kost og livsstil kureret sig selv. Hendes bog er utrolig grundig med 60 siders noter bagi. Alligevel er den en øjenfryd og let at læse. Bogen er på 550 sider, så jeg har selvsagt kun læst hist og pist i den allerede nu - men jeg garanterer for, at det er en øjenåbner for alle, der enten gerne vil undgå kræft, eller som er syg. Bogen indeholder den sidste videnskabelige forskning.

Jane Plant er æresmedlem af den Britiske Lægeforening og hædret med titlen Kommandør af den Britiske Imperieorden. Hun har haft brystkræft fem gange og nu erklæret rask.

Jane Plant har sin egen hjemmeside her.