lørdag, oktober 18, 2008

Stille morgen

God morgen!

Jeg sidder i min stille stue og kan se, at lyset er ved at komme frem bag grantræerne. De står som mørke silhuetter på en grå baggrund. En enkelt fugl er vågnet, og Sofus er lige kommet ind for at tage sin morgenlur. Han elsker at være ude om natten.

Peter CareyI dag skal være en langsom dag, og jeg vil tænke på min klassekammerat, der skal begraves. Jeg vil gøre rent i dag, for i morgen skal jeg til fødselsdagsbrunch, som sikkert varer det meste af dagen.

Der skal også være tid til at læse i min nye bog 'Tyveri' af Peter Carey, som er en blændende fortalt kærlighedshistorie ifølge The Observer. En fortælling, der placerer sig et sted mellem 'Da Vinci mysteriet' og 'Mus og mænd'.

Der er nu noget særligt ved at læse bøger, der ikke er udkommet endnu (og have gode forbindelser!).

Nu vil jeg lave morgenmad, vække Monsieur og sætte stearinlys på bordet.

Rigtig god lørdag til jer derude :-)