fredag, oktober 17, 2008

Vores store udfordring

Trisha Ashworth og Amy Nobile: Jeg var virkelig en god mor før jeg fik børnMan kan sige meget om amerikanere, men de er gode til bogtitler. 'Jeg var en virkelig god mor før jeg fik børn' er skrevet af Trisha Ashworth og Amy Nobile. De har talt med en masse mødre om skyldfølelsen over ikke altid at være lykkelig, om det overvældende ansvar, og om hvor dejligt det føles, når det ind imellem lykkes dem at være til stede for deres børn her og nu og lade vasketøj være vasketøj. Og de har nogle fine råd til andre mødre:




• Vær åbne over for hinanden og fortæl sandheden – også når I føler jer som mislykkede og elendige mødre – i stedet for at dømme og konkurrere med hinanden.

• Hold op med at stille for store krav til jer selv. Acceptér i stedet at I må vælge nogle ting fra i de år, I har mindre børn.

• Giv hinanden ægte støtte.


Hvis jeg stadig havde et lille barn, ville jeg lige tage temperaturen på denne bog, der udkommer den 30. oktober :-)