onsdag, september 30, 2009

Onsdag morgen mens det bliver lyst

SommerfugleguideDet er ved at blive lyst udenfor - det holder jeg meget af at se.

I årevis har jeg ønsket mig en sommerfugleguide, og i går fik jeg en forærende af min far. Det er en felthåndbog med beskrivelse af 400 dagsommerfugle - herunder samtlige danske arter. Nu har jeg ingen undskyldning for ikke at lære at kende forskel :-) Alene som kunstværker er de jo helt utrolige at se på. Skulle man fx mangle inspiration til farver i et håndarbejde er det bare at kigge i en sommerfuglebog. Naturen sætter farver sammen med sikker hånd ...

Jeg har en tiltrængt fridag i dag - jeg er jo alene på jobbet i fire uger, mens min makker holder ferie, og det er en hård tørn. Der er så mange hovsa-opgaver, der skal løses her og nu, at det virker helt vildt stressende. Men jeg er dog blevet bedre til at klare det end i april, hvor jeg også var alene i fire uger og i den måned, min makker var syg i vinter. Her i formiddag vil jeg cykle til lægen, for det lykkedes heldigvis at få en tid.

God onsdag til jer!